איסנה מאירוביץ' יעקב, נולדה בוילנה, ליטא, 13.7.68.
עלתה לישראל, 1971.
השכלה
1997-2000 לימודי "טיפול באמצעות אמנויות", המדרשה להכשרת מורים, בית ברל.
1989-1994 תואר ראשון (BFA), בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב, ירושלים. בוגרת המחלקה לאמנות.
1990 לימודים באקדמיה לאמנות Akademie der Bildenden Kunste, מינכן.
פרסים
2002 ציון לשבח והשתתפות בקטלוג, פרויקט "דיוקן ראשון", מפעל הפיס.
1991 פרס הצטיינות בפיסול, בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב.
מבחר תערוכות
05-2008 "ניסוי כלים", מרכז ביקורי העתים, תל אביב.
04-2008 "מאמא" - ביאנלה לפיסול, ראשון לציון.
12-2007 "נגה היקרה", חלון אמנות, יפו.
2005-09 Altre voci altre stanze, קטניה איטליה. אוצר אלסנדו ריבה
2005-03 "טבילות-ציורי מקווה", גלריה דוד ילין, ירושלים. אוצרת מרים סמילן.
10-2003 "מטענים", גלריה נחשון קיבוץ נחשון.2003-07 "צעצועים רכים", משכן האמנים הרצליה.
09-2002 "ביאנלה לפיסול קרמי", מוזיאון ארץ ישראל.
06-2002 "האמיני יום יבוא", גלריה אום אל פאחם וגלריה רוזנפלד.
06-2002 "סביבה נגועה", המשכן לאמניות הבמה.
03-2001 "Fiction Theorique", וידאו ארט צרפתי-ישראלי, גלריה הוילה.
11-2000 "מסמך מקומי", גלריה הוילה.
01-2000 "יציאה", תיאטרון תמונע.
הוראת אמנות
2007 הוראת טיפול באמנות, מכללת אלבאום (ארצית).
2003-2006 מטפלת באמנות, מכון פוירשטיין - המרכז הבינלאומי לקידום כושר הלמידה, ירושלים.
2002-2007 הוראה וטיפול באמנות, סטודיו להבעה וליצירה, הרצליה.
1998-2004 סדנת אמני הקיבוץ תל-אביב.1997-2004 מרכז קהילתי לב הפארק רעננה.
בסטודיו מייצרים ומלמדים בטכניקות שונות המשלבות קדרות , פיסול ועבודת יד.
הסטודיו מציע פעילויות ולימוד למגוון אוכלוסיות: ילדים,נוער, מבוגרים, צוותי עובדים,
הורים וילדיהם, מתחילים ומיומנים. איך מגיעים אלינו? הסתכלו ב
מפה!
".... האמת שצריכים להיות שם בכדי ממש להרגיש, אבל אפשר גם לעצום את העיניים,
ולדמיין ולעבור בין השיחים המטפסים שבכניסה, ולהמשיך בשביל המקביל לבית,
ולהגיע לחצר,ולקבל את הצבעים השבורים על בריכת הדגים וקירות הגלרייה,
ולחלוף על פני קבוצת הכיסאות תחת לעצי הפקאן הגדולים, ואז להיכנס.
להיכנס ולראות מימין את שורת האובניים שמסתובבים מעלים ומורידים
ומייצרים קסמים קטנים וגדולים, ולהפנות את המבט ולהיכנס לקצב אחר קצב הלישה
של החומר וביחד איתו לזהות את התנור מתומן שבביטנו מתבשלות היצירות,
ולראות כיצד הוא שולח זרועות ארוכות שעוטפות את קירות הסטודיו
ועמוסות לעייפה בעבודות,ולסיים את הסיבוב ולהנמיך מעט את המבט, ולתפוס כיסא,
ולהתיישב ליד שולחן העבודה הגדול ולהצטרף...."
כתב - הרט גל.